Konsten att särskriva ordet ö

Jag jobbar som copywriter. Det innebär att jag skriver. Ibland bra. Ibland jättebra. Ibland enligt amerikanska corporateluntor. Men, jag stavar alltid rätt och har en rätt hög lägstanivå. Okej, jag utmanar grammatiken och tänjer på saker, men jag vet vad jag gör och dabbar mig aldrig.

Tänk om jag skulle komma till jobbet en dag och stava fel på varje ord jag skrev. Tänk om jag skulle krydda texten med särskrivningar lite överallt. Tänk om jag skulle läsa en brief om att marknadsföra produkten x som att kunden vill att jag gör en wedgie på honom.

Översätt den dåliga dagen till fotboll och du har en ganska god bild av vad IFK Göteborg pysslade med under derbyt ikväll.

Ikväll var IFK som elva illiterata dyslektiker med skrivkramp fem minuter innan deadline. Rätt körda med andra ord.

Det var elva killar som alla lyckades med konsten att särskriva ordet ö.

Det var bottenlöst uselt.

3 reaktioner till “Konsten att särskriva ordet ö

  1. Jag är alltså studioman och skrev nyss följande:

    ”För att jag inte ska förstöra all god karma ska jag bara konstatera att jag definitivt jobbade på rätt match idag. Elfsborg vann enkelt mot Ljungskile och det regnade bara några droppar. Alternativet hade varit fel resultat på en skitarena där det regnade hela tiden.”

    Det finns naturligtvis tillfällen då jag grämer mig över att vara på andra arenor och jobba än de där mitt lag spelar. Men inte idag.

  2. Det var som en läkare som av misstag råkade operera bort blindtarmen. Så jävla dumt!

    Men å andra sidan gav deras gaisblommaneffekt snabbt resultat.

  3. Studiomannen >> Jag hade hellre räknat soppåsar på ett mexikanskt sopberg än sett en minut till igår.

    Nina >> True. Bra kampanj. Ohyggligt uselt derby.

Lämna en kommentar