Grattis, Rolf

Så här uttalar sig en åklagare i Svenska Dagbladet:

När man säger våldtäkt tänker man mest på riktiga ruggiga våldtäkter. Men tar man en man och en kvinna som känner varandra och kvinnan säger att hon inte har lust i dag, men mannen kör ändå. Visst är det oschysst, men kanske inte värt två års fängelse. Det liknar mer en ordningsförseelse, säger han.

Grattis, Rolf. Du är antagligen den enda nu levande man som fortfarande lever på medeltiden.

Herregud…

8 reaktioner till “Grattis, Rolf

  1. Och tar man en man som uttalar sig så och en kvinna som lyssnar och slår honom i bakhuvudet med en påk är det kanske inte något man kan kalla misshandel, det liknar mer städning.

    Dra åt helvete, Rolf.

  2. Och när kvinnan står där med sin strap-on och säger ”Nu jävlar Rolf, ställ dig på alla fyra, nu kör vi” och Rolf säger ”Nej, jag känner inte för det alls idag” och kvinnan kör på ändå då liknar det inte ens en ordningsförseelse, då kallar vi det SKIPA RÄTTVISA.

  3. Underbara kommentarer so far! 😀 Själv är jag bara jävligt glad över att jag är i Jerusalem och således missade det där uttalandet. För hade jag stått där med en pistol mot Rolfs huvud en vacker sensommarkväll så är jag inte övertygad om att ordningsmakten hade sett det som varken förseelse, städning eller rättvisa…
    Och han ska vara åklagare? Geez…

  4. Tycker att Rolf är lite väl heteronormativ i sitt tänkande och undrar hur våldtäkter mellan män, och kvinnor med för den delen, ska viktas? Och för att inte tala om vice versa?

  5. Nej då är det också nog bara ordningsförseelser. Fast en kvinna kan nog inte våldta en annan kvinna, kvinnor har ju ingen egen sexualitet.

  6. @ Alla – som sagt, gubben lever på medeltiden. Jag fattar inte hur han kan uttala sig som han gör. Det är totalt ruttet.

    Jag utgår från att han – å det snaraste – avsätts.

Lämna en kommentar